GUIA EDUCATIVA DE CASTELLDEFELS
Programes, projectes i activitats 2019/2020
[Cercador d'activitats]   [Mapa web]   idioma: CA | ES   text: A A A
 
Pla Educatiu Entorn
Mostra d'activitats extraescolars
Festa cloenda Extraescolars
Activitats Extraescolars
Esports
Auques i Cómics
Joci Jove
Educació Ambiental
Pau i Solidaritat
Salut
Inclusió
Mediació
Convivència i Interculturalitat
Igualtat
Cultura
Orientació acadèmica i professional
Joventut
La Guaita
Educació Viària
Prevenció de Riscos i Seguretat
Pla de formació per a les famílies
UPC: Un dia a la Uni
Mart XXI
Campanya Teatre i Música
Projecte Eslora
Cercador d'activitats

Aquesta web compleix les Directrius d'Accessibilitat per al Contingut Web 1.0 del W3C-WAI
Més infomació

Icona de conformidat amb el Nivel Doble-A, de les Directrius d'Accesibilidad par al Contingut Web 1.0 del W3C-WAI

Vàlid HTML 4.01!

Vàlid CSS!

Revisor automàtic de l'accesibilitat

Nutrició i Alimentació
"TALLERS DELS HÀBITS ALIMENTARIS I ELS VALORS A TAULA"

Adreçat a:
Alumnat de 1r d'ESO.
Calendari:
gener i febrer.
Els dimarts, dimecres i dijous al matí. Dimarts i dijous tarda.
Lloc:
En cada centre escolar.
Durada:
Una sessió de dos hores per grup.
Realitzat per:
Iolanda Roma
Contacte municipal:
Lurdes Oliveras
Inscripció:
Primera quinzena de setembre
 


Descripció:
1ª part: “introducció teòrica i debat” sobre la Dieta Mediterrània, basat en un article del diari Avui, en motiu del reconeixement d'aquest patró mil·lenari com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat (Novembre 2010).

2ª part: omplir la Piràmide alimentària amb dos aliments imant per cada alumne/a: aquests aliments corresponen al prototipus d'alimentació dels joves d'ara. Anàlisis sobre els possibles riscos per a la salut.

3ª part: afegir per mi mateixa en la Piràmide alimentària altres imatges d'aliment imant (una gran diversitat de fruites i verdures, mostrant per parelles aquelles verdures i algunes fruites que es confonen molt entre elles. Els alumnes han de dir el seu nom. També introdueixo els llegums, peix, fruits secs, protagonistes de la Dieta Mediterrània. Comparació i explicació del perquè és preventora de malalties.

4ª part: escoltar la cançó d'educació alimentària “Què bo!”: quins són els nostres mals hàbits alimentaris. Es reparteix la lletra de la cançó (que conté espais en blanc). A continuació respondran unes preguntes per escrit, relatives als seus hàbits alimentaris del dia a dia. Es prossegueix a un debat interactiu entre tots.

5ª part: escoltar la cançó d'educació alimentària “Sense pensar-ho”: reflexió sobre la llarga cadena de producció de molts aliments. Quin valor donem a l'aliment? Es reparteix la lletra de la cançó (que conté espais en blanc). A continuació respondran unes preguntes per escrit, relatives a la cadena de producció d'un aliment, des de la recol·lecció o sacrifici fins que arriba a taula. Reflexió sobre el
nostre comportament vers aquells aliments que no ens agraden: expressions del tipus “quin fàstic!”, “vomitaré!”, “això està asquerós!” ... i accions amb els mateixos com llençar-los a les escombraries, etc.

Objectius:

[tornar a la pàgina anterior]

Imprimeix la pàgina

↑ pujar