GUIA EDUCATIVA DE CASTELLDEFELS
Programes, projectes i activitats 2019/2020
[Cercador d'activitats]   [Mapa web]   idioma: CA | ES   text: A A A
 
Pla Educatiu Entorn
Mostra d'activitats extraescolars
Festa cloenda Extraescolars
Activitats Extraescolars
Esports
Auques i Cómics
Joci Jove
Educació Ambiental
Pau i Solidaritat
Salut
Inclusió
Educació per la convivència
Educació per la participació ciutadana
Convivència i Interculturalitat
Igualtat
Cultura
Orientació acadèmica i professional
Joventut
La Guaita
Educació Viària
Prevenció de Riscos i Seguretat
Pla de formació per a les famílies
UPC: Un dia a la Uni
Mart XXI
Campanya Teatre i Música
Projecte Eslora
Cercador d'activitats

Aquesta web compleix les Directrius d'Accessibilitat per al Contingut Web 1.0 del W3C-WAI
Més infomació

Icona de conformidat amb el Nivel Doble-A, de les Directrius d'Accesibilidad par al Contingut Web 1.0 del W3C-WAI

Vàlid HTML 4.01!

Vàlid CSS!

Revisor automàtic de l'accesibilitat

Inici » Salut

  Presentació   Activitats   Activitats: Professorat/Pares Mares   Qüestionari d'Avaluació

Nutrició i Alimentació
TALLER: "LES DIETES D'APRIMAMENT I ELS TRASTORNS DEL COMPORTAMENT ALIMENTARI".

Adreçat a:
Alumnat de 3r d'ESO, PFI-PTT i Centre de Formació d'Adults

Calendari:
De gener a març
Els dilluns i dimecres pel matí i la tarda i els divendres pel matí.

Lloc:
En cada centre escolar.

Durada:
Una sessió de dos hores per grup.

Realitzat per:
Iolanda Roma

Contacte municipal:
Lurdes Oliveras

Inscripció:
Del 2 al 30 de setembre.

 


Descripció:

1ª PART: Introduïm el taller abordant la distinció entre alimentació i nutrició, i la distinció entre dieta i règim
 

2ª PART: Pràctica grupal: Creació dels diferents àpats del dia amb l'objectiu de baixar pes. Obrim un debat sobre els diferents tipus de règims d'aprimament. Posta en comú i debat, donant pas a desmantellar falsos mites sobre els aliments i les dietes d'aprimament.

3ª PART: Escoltar la cançó d'educació alimentària "El Mirall" (balada sobre els trastorns del comportament alimentari).

Es reparteix la lletra de la cançó, que conté espais en blanc i que els/les alumnes hauran d'omplir. A continuació s'obre un espai per respondre preguntes relatives a l'autoestima i l'autoimatge, sovint distorsionada en nois i noies afectats per qualsevol dels diferents trastorns del comportament alimentari (TCA). S'estableix un debat on s'analitzen els possibles factors de risc en la nostra societat, l'acceptació d'un mateix i dels altres, i finalment què ens pot ajudar a no caure-hi i en què ens hem de recolçar per sortir-ne.

4ª PART: Escoltar la cançó d'educació alimentària "Ofrena". Debat.

"Hi ha tresors amagats, a dins dels plats..." Un plat cuinat pot amagar molt de "carinyo", molta tradició i molta història. La història de les civilitzacions, ho és també del mestissatge, de la barreja, de l'intercanvi. La cuina i el menjar poden crear punts de trobada entre persones d'aquí i d'allà, i conèixer a partir del plaer dels sentits, tresors amagats.

Objectius:

[tornar a la pàgina anterior]

Imprimeix la pàgina

↑ pujar